پیشنهاد سردبیر

هافبکِ هوشمند در همهمه و هیاهو لباس سبز را پوشیده و همچنان به سیاق سال‌های سرخ چون پروانه‌ای به جای جایِ زمین سرک می کشد.

تمام و کمال با کمال کامیابی‌نیا، نقش اول شهرآورد نصف‌جهان/ دربی‌ها، دربی‌باز می‌خواهد و بس

به گزارش قدس آنلاین، برای او با یک گل بهار می‌شود وقتی در اثنای شهرآورد زاینده رود، به فریادرسِ گاندوها بدل شده و با شلیکی حساب شده دست مورایس و پسرانش را در حنا می‌گذارد.

کمال کامیابی‌نیا این روزها زیر باران تندی که نمی‌بارد شبیه دشت‌های غرقابی شده که آب از چشم‌های چشمه‌ها می‌نوشند. کاپیتان ذوب آهن وقتی با گلزنی‌اش سرنوشت را گره می‌زند و نگاه‌ها را به شماره ۱۱ ذوب آهن معطوف می‌کند لابد حرف‌های جالبی برای گفتن با «قدس» دارد.

*وقتی برای ذوب گل زدی تا در شهرآورد نصف جهان همه چیز مساوی تقسیم شود بیش از پیش به تجربه و فراستت پی بردیم.

-شهرآورد در هر جای دنیا فرمول خاص خودش را دارد و در سیطره دربی‌بازهای حرفه ای است. خب شهرآورد اصفهان همیشه جذابیت‌های خودش را داشته. ما دوست نداشتیم از این بازی بازنده خارج شویم و هواداران ذوب دست خالی به خانه هایشان برگردند. حتماً دیدید که نیمه دوم در زمین آن ها اردو زدیم و اگر خوش‌شانس‌تر بودیم هر سه امتیاز را می‌گرفتیم.

*و تشریح گل کمال از زبان کمال!

-وقتی مهاجم توپ را سابید من درست همان جایی قرار گرفتم که باید کار یکسره می‌شد. وقتی توپ را دریافت کردم لحظه‌ای درنگ نکردم و با چشمان باز، ضربه حساب شده‌ای زدم که به تور سپاهان چسبید.

*موتور ذوب‌آهن پس از پنج هفته روشن شده. درسته؟

-ما در سه هفته اول لیگ هم می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم، خوشبختانه پس از مغلوب کردن تراکتور در ایستگاه چهارم در شهرآورد اصفهان هم نمره قبولی گرفتیم تا با تمام توان روی فولاد فوکوس کنیم و به بازی بعد بیندیشیم.

*تصور می‌کنی تفنگداران فولادشهر آخر فصل در کدام ایستگاه آرام بگیرند؟

-ما تیم شایسته‌ای هستیم.تیمی که لشکر یک نفره یا دو نفره نیست و با جنگندگی دسته گاندوها پیش می‌تازد. برداشتم این است با راه افتادن و اخت شدن بچه‌ها نتایج مطلوب‌تری کسب خواهیم کرد و آخر فصل در جمع بالانشینان جدول حضور خواهیم داشت.

*درباره شهرآورد پایتخت هم بپرسیم؟

-من در محدوده ذوب‌آهن جوابگو هستم و دوست ندارم درباره این بازی حرف بزنم.

*به هر حال سال‌ها با تن‌پوش سرخ در کارزارها و شهرآوردها مانور دادی!

-بله من 6 بار با پرسپولیس قهرمان لیگ حرفه‌ای شدم که بعید است این رکورد از آنِ بازیکن دیگری باشد.شکر خدا سال‌های شکوهمندی را در پرسپولیس گذراندم و تا آخرین روز از هرگونه کوششی مضایقه نکردم و هنوز هم هواداران حرمتم  را حفظ می‌کنند.

*پیش‌بینی می کنی شهرآورد چهارشنبه در سیطره چه تیمی باشد؟

-پیش بینی نه، فقط اظهار امیدوارم شهرآورد فارغ از نتیجه، جذاب و تماشاگرپسند از آب درآید و با کمترین حاشیه به پایان برسد.مخاطب فوتبال بازی زیبا و پر گل می‌خواهد و حوصله صفر-صفرهای روی اعصاب را ندارد.

*درباره زمین فولادشهر در جایی حرف‌های قابل تأملی زده بودی؟

-درباره همه زمین‌ها صحبت و تأکید کردم برای فوتبال حرفه‌ای خوب نیست تیم‌هایش کوله بر دوش هر هفته یک جا آفتابی شوند، همان‌طور که در خصوص وی‌ای‌آر نیز معتقدم تمام تیم‌ها باید از این سیستم برخوردار شوند تا مساوات برقرار شود.معنی ندارد در یک ورزشگاه کمک داور ویدئویی حضور داشته باشد و در ورزشگاه دیگر نه.

*کمال کامیابی نیا در  سی‌وپنج‌سالگی همچنان با کمترین نوسان به کامیابی‌اش در مخمل سبز ادامه می‌دهد. راز این ثبات در چیست؟

-مس، راه‌آهن،شهرداری تبریز، نفت، پرسپولیس و حالا تراکتور.مرور که کنید به این نتیجه می‌رسید من هر جا که بازی کردم سرم به کار خودم بوده، از حاشیه اجتناب کردم و به انجام وظایف محوله پرداختم. برای ماندن در مدار ثبات، بازیکن باید خیلی چیزها را رعایت کند و هوای خودش را داشته باشد.

*راستی «کمند» همچنان نگران نمایش‌های آقای پدر در میدان است؟

-کمند حالا دیگر ۹ سالش شده و برای خودش خانمی شده است. بله او تعصب زیادی به پدرش دارد و دلش می خواهد در هر بازی گل و بهترین باشم.او ثمره زندگی آرام من و همسرم است.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.